eğitime isyan

Hiç bir eğitimden geri kalmıyorum malum:P Matematik okuyorum derken, yazılım, açıköğretim, yabancı diller, işaret dili falan sıra formasyona geldi. Aslında öğretmenlik yapmayı düşündüğüm söylenemez öncesinde olmazsa şunu yaparım dediğim bir sürü alternatif var. Ama Klasik altın bilezik bulunsun zihniyetiyle ailem sebebiyle aldım. okulum devam ediyordu ya da zaten buralardaydım...
Ama şöyle bir sorun var bize sözde eğitim öğretim naısl olmalı, psikolojisi tekniği nedir anlatmakları gerekirken ortada amaçla çelişen birşeyler vardı!!!
Aslında bölüm öğrencilerine lisans eğitimlerine paralel olarak formasyon eğitimi alma hakkı geçen yıl verildi. Ama bizimkiler hoca sayımız falan az derken bizi bu haktan mahrum bıraktılar. Bu yıl üçüncü sınıflara zorunlu olarak dersleri açmak zorunda kaldırlar ve artık 4 hafta sonra son sınıflara verilen hakka karşı koyamadılar. Olaylar böylece başlamış oldu. Bizlerin 4 Haftalık ve kayıt haftasoyla birlikte 5 haftalık ders kaybımız vardı. Bazı hocalar eksiklerimizi gidermek için çabalarken hiç değilse kaynak önerirken bazıları sorun yaratmak için elinden geleni yapıyordu. Son olarak hasta halimle dersi takip etmek için gittiğimde karşılaştığım tehditler beni bıktırdı. Dersin hocası kendisini sadece 3. sınıflar için sorumlu görüyordu- acaba biz sınıfta onun için ne ifade ediyorduk sıra masa veya saksı?? ya da felsefi olarak varlığımızın ispatlanmasını mı bekliyordu??- onlar isterse ek ders yaparım onlar isterse konuları söylerim onlar isterse diyen başlayan bir sürü cümle.. sınıfın yarısı 4. sınıf iken hakkını savunan sadece iki kişi vardı. Burada üzülmesi gereken haklarını aramayan, arayamayan öğretmenlerin yetiştiriliyor olması mı yoksa ayrımcılık yaparak onlara örnek olup birşeyler öğretmeye çalışan kişilerin varlığı mı? İkisi de birbirinden daha üzücü konular aslında... Öğretmenlikten öte üniversitede okuyan öğrencilerin haklarını bilmiyor olması kendilerini ifade edemiyor olmaları ya da dersten kalmak gibi bir tehdit altında olmaları onları engelliyorsa birkaç gün sonra birileirnin daha sorumluluklarını aldıklarında bu insanlar neyi savunacak?? Yoksa güdülenler arasına katılacak birileri mi olacaklar??
Diğer yandan üniversitelerin ayrım gözetilmeden eğitim öğretim yapılan yer olması gerekirken kendilerine göre öğrencileri bölen 'istemiyorum sizleri gelmeyin bile' diyebilen görevlilerin ilericiliklerini sorgulamak  gerek...

1 yorum:

  1. ben de matematik okuyorum ve ortalamam tutmasına rağmen kontenjan sınırlı diye bana kapıyı gösterdiler hakkım olanı vermediler :(

    YanıtlaSil