garip nasihatlar

Büyüklerin yakalayıp nasihat vermeleri pek çoktur... Hele hayatınızın değişim dönemlerinde daha çok rastlanan bu bitmek bilmeyen durumlarda, başlangıç noktasından bir bakarsınız çok uzaktasınız apayrı konularda nasihat verilir. Hatta ellerinde olsa yaşadıklarından aldıkları tüm dersleri sihirli değnekle beyninize aktaracaklar ve onların istediği ya da doğru bulduğu gibi yaşamanızı bekleyeceklerdir...
Bu tarz kaçınılmaz sohbetlerin birinde; yaptığın iyiliklerin peşinde çok dertleneceksin, göreceksin ki insanlar yaptıklarına değmeyecek, başkalarının işinin peşinden koştuğunla kalacaksın.. tarzı bir sürü cümleyle karşılaştım. Nasihat veren büyüklerin ben yaşadım biliyorum tavırlarına karşı bir şey söylemek başarısızlıkla sonuçlandığı için pek yorumlarımı eklemedim ama bizi hayal kırıklığına uğratan beklentilerimiz değil mi? Bir çıkar uğruna yardım ederseniz zaten baştan kaybetmez misiniz? Oldu olacak yardım ettiğinizi düşündüğünüz konuya karşılık sözleşme falan imzalayın da sizin belirlediğiniz zamanda yardımcı olmaya imzayla bağlı olsun karşınızdaki kişi... Yapmayın kendinize gelin zamanınız varsa yardımcı olacağınız bir durum varsa neden yapmayasınız ki, insanların yüzünde küçük bir tebessüm oluşturmak, birlikte yorulmak, dinlenmek güzel şeyler...

Her olayda bizi eksik hissettiren, üzen elimizdekilerle yetinmeyişimiz, beklentilerimizin hep fazla olması... Çok şeye sahip olmasakta az şeye ihtiyaç duyduğumuz için dünyalar mutlusu olabiliriz;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder